Wed, Apr 20th, 2016

Un crossover de exceptie – noul Mitusbishi Outlander cu preturi incepand cu 31.380 euro

Analizand piata auto globala cu ritmul sau rapid si extrem de competitiva, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ataca cu o revizuire completa a popularului sau Outlander crossover.

Mai mult decat o „improspatare” a designului traditional de la mijlocul ciclului de viata, care presupune actualizari estetice minore, Noul Outlander (MY16) a fost reproiectat si reconstruit pentru a se remarca in segmentul competitiv SUV mediu (Segment D) cu o imagine expresiva si dinamica si o experienta mai rafinata in timpul condusului, in interior si exterior.

De aceea, dupa trei ani pe piata si ± 320.000 de unitati* produse din 2012 (din care 94.796 vandute in Europa din toamna anului 2012**), acest efort semnificativ aduce peste 100 de schimbari, incluzand:

–    noua identitate vizuala „Dynamic Shield”,
–    noile mulaje si noile piese ale structurii,
–    actualizari semnificative in NVH si calitatea perceputa,
–    imbunatatiri structurale si noi revizuiri ale sasiului,
–    noi functii, tehnologii de siguranta si echipamente, …
–    eficienta sporita a trenului de rulare

Ca sa concluzionam, mult aclamatul Outlander PHEV – cel mai bine vandut vehicul electric hibrid plug-in din Europa – adauga propriul set de functii noi pentru a continua extinderea bazei sale puternice de clienti de peste 40.000+ in Europa.

Forta pe piata

La unsprezece ani dupa ce a imprimat termenul de „crossover” – o premiera in industrie, Mitsubishi Motors Corporation a introdus inca o intruchipare a acestui concept acum universal in ianuarie 2012 cu Outlander-ul de a 3-a generatie.
Dupa vanzari totale de peste 960.000 de unitati pentru primele doua generatii (iunie 2001 pana in aprilie 2012), acest SUV mediu (Segment D) nou-nout se potrivea mai bine vremurilor si reprezenta o imbunatatire fata de predecesorul sau din 2005, avand in minte trei directii cheie ale produsului, inca valabile pentru Noul Outlander (MY16):

–    performanta din punct de vedere al mediului
–    siguranta avansata
–    calitatea in general

In Europa, unde crossover-ele de toate dimensiunile sunt foarte la moda, Outlander a fost lansat in toamna anului 2012. De atunci, a reprezentat Mitsubishi Motors in clasa SUV mediu (Segment D) – o pozitie accentuata si mai mult de sosirea variantei de pionierat a vehiculului electric hibrid plug-in, Outlander PHEV, in a doua parte a anului 2013:

„Dynamic Shield”

Outlander a fost intotdeauna un model important pentru MMC, din punct de vedere al volumului de vanzari  dar si pentru semnificatia lui conceptuala, fiecare din generatiile sale succesive deschizand noi usi pentru corporatie dar si pentru industrie:

–    prima generatie:         concept „Crossover” (2001)
–    a doua generatie:                  MMC “Project Global” C/D arhitectura globala flexibila (2005)
–    a treia generatie:         trenul de rulare electric hibrid plug-in MMC (Outlander PHEV in 2012)
Outlander continua cu acest rol esential, varianta MY16 introducand identitatea vizuala a MMC. Dublat cu numele „Dynamic Shield”, prima referire s-a facut cu „Outlander PHEV Concept-S” la Salonul Auto de la Paris in 2014:

De la Noul Outlander (MY16), aceasta identitate vizuala va fi aplicata gradual la intreaga gama, asa cum a explicat Testuro Aikawa (presedinte MMC) la Salonul Auto de la Geneva din 2015: „…acest front nou aduce un omagiu trecutului nostru si filozofiei noastre „Forma urmeaza Functia”. Este mostenit de la protectiile laterale vazute la Pajero/Montero/Shogun, oferind o senzatie unica de protectie pentru pasageri si pentru vehicul in sine. In acest sens, noul nostru design de front exprima mostenirea si evolutia pornind de la aceasta mostenire. Acesta este conceptul numit de noi „Dynamic Shield”.”
Destinat sa simbolizeze functionalitatea si siguranta inerente SUV-urilor Mitsubishi Motors, marginile frontului protejeaza simbolul cu trei diamante cu linii curajoase pe fiecare parte – un efect tridimensional pentru a sugera miscarea.

Farurile subtiri cu LED (cu 12 lumini LED de zi) se intind usor spre exterior si in sus, contribuind la senzatia de dinamism.

Dincolo de „Dynamic Shield”, munca de creatie realizata de echipa de design a MMC a incercat sa modifice vizual proportiile celei de-a treia generatii de Outlander, pentru o imagine mai joasa, subtire si mai larga …
… de la partea inferioara neagra garnisita cu accente de crom ale versiunii Outlander ICE pana la accentele de crom care leaga lampile LED din spate alungite; de la liniile argintii frontale „Dynamic Shield” pana la protectiile late din fata si spate, atat la versiunea ICE cat si PHEV, etc. ….

Noul Outlander (MY16) castiga puncte si la „imaginea de showroom” in partea de calitate exterioara perceputa cu o multitudine de detalii executate cu maiestrie. Exemplele abunda, iar in cazul lui Outlander PHEV, acestea includ un finisaj negru tip pian ale suporturilor lampilor pentru ceata din fata, o noua vopsea sofisticata „Ruby Black Pearl” (un negru perlat foarte lucios cu reflexe rosii-rubin), etc., … pana la rotile din aliaj in doua tonuri „fuller” 18” reproiectate, ale caror spite cu design elaborat ofera o imagine mai substantiala atat versiunii ICE cat si PHEV.

Noul Outlander (MY16) – versiunea ICE

Mai lung cu 40 mm (pana la 4.695 mm), subtire, solid si mai bine desenat, Noul Outlander (MY16) apare ca un autovehicul semnificativ modificat fata de predecesorul sau – o reflexie a raspunsurilor clientilor din UE dar si un angajament corporativ fata de un vehicul strategic pentru MMC, sustinut de investitii importante (mulaje, audit NVH, noi tehnologii, munca structurala, etc., …)

O atingere placuta

Ca un raspuns la feedback-ul pietei, a 3-a generatie de Outlander a marcat in 2012 o imbunatatire semnificativa fata de predecesorul sau de mai devreme cu sapte ani.

Un loc linistit si relaxant, Outlander-ul de Noua Generatie a fost de asemenea un automobil japonez rafinat, calitatea sa interioara perceputa ca mult imbunatatita fiind egalata de soliditatea si stabilitatea inspirata de exterior, cu o mai mare atentie la detalii in general.

In 2015, Noul Outlander (MY16) continua imbunatatirea in acest domeniu, in cadrul strategiei mai largi a MMC privind cresterea calitatii percepute alaturi de actualizarea graduala si innoirea portofoliului de produse.

Inspirandu-se de la vehiculul Outlander PHEV Concept-S mult apreciat in 2014, designerii MMC au intentionat sa perfectioneze experienta la bordul unui Outlander …

… pentru inceput, Outlander ICE (MY16) primeste partea lui de imbunatatiri:
–    scaune fata noi cu tapiterie imbunatatita (perna si suporturi) pentru un confort mai mare,
–    material nou pentru tapiterie,
–    volan nou cu aderenta inalta, cu insertii negru-pian si piele mai fina,
–    accente negre pe usi si bord,
–    cusaturi pe carcasa contoarelor,
–    plafon cu material nou mai plusat tip textil si material nou la stalpul A,
–    suporturi mai moi pe capacul consolei centrale,
–    oglinda retrovizoare interioara cu auto-dimming,
–    buzunar pentru ochelari de soare in fata,
–    ergonomie mai buna a sistemului de navigare MMC (structura meniu, dispunere taste,…), etc., …

In plus, Outlander PHEV (MY16), versiune premium, ridica standardele catre „Performanta si lux”, adaugand:

–    tapiterie noua de piele naturala (si mai fina), disponibila fie pe negru (cu striatii si cusaturi argintii) sau maro deschis (cu striatii si cusaturi rosii),
–    tapiterie noua mai sportiva cu insertii similare pielii intoarse, „Cool Touch” si cusaturi orizontale argintii,
–    material nou tip textil la aparatoarele de soare (pe langa plafonul ICE si stalpii A)
–    tapiterie usa noua tip Concept-S (insertii moi cu cusaturi tip fascicul, aplicatii specifice PHEV cu fibre colorate negru, accente cromate, …)
–    aplicatii specifice PHEV cu fibre colorate negru pe bord,
–    consola centrala noua inspirata din Concept-S cu aspect valurit, cu aplicatii cu fibre colorate negru, capac peste suporturile de pahare, butoane moi la atingere, controale PHEV revizuite, …),
–    volan nou cu 4 spite cu margine inalta si groasa, piele fina si multiple butoane de control,
–    Fuel Filler Charger Lid Locking System cu dublura interioara pe aripa,

–    Outlander PHEV (MY16) are adaugate mai multe caracteristici de confort, precum:
o    Functie de volan incalzit,
o    Parbriz incalzit,
o    Lumina ambientala LED pentru zona de sub bord si recipientul din consola centrala,
o    Priza de 12V in zona de transport,

–    Nu in ultimul rand, pentru o imagine exterioara mai rafinata, Noul Outlander PHEV (MY16) dispune de o antena radio aripa de rechin, bare argintii pe plafon (in locul celor negre anterioare) precum si corpul inferior colorat (in locul finisajului negru al versiunii ICE) cu un accent cromat pe praguri.

“Usability” de top

Experienta rafinata cu Noul Outlander (MY16) continua cand va aflati la drum si presupune intreg pachetul NVH (zgomot, vibratii si duritate), indiferent ca ne referim la zgomotul motorului, huruitul (rezonanta), zgomotul soselei si al vantului.

Pe parcursul unui proces impresionant de verificare acustica, au fost investigate si imbunatatite nu mai putin de 30 de zone diferite in tot vehiculul, lucrandu-se asupra structurii, motorului, suspensiilor, rotilor, suprafetele vitrate izolatoare fonic, amortizoarele dinamice montate in anumite locuri si componente, etc., … pana la sistemul imbunatatit de etansare a usii pentru a atenua mai bine zgomotele:

Toate acestea conduc la un interior mai linistit, oferind o experienta mai placuta in timpul condusului si pentru a putea socializa mai usor in vehicul, potrivit masuratorilor unui indice de articulare imbunatatit, ocupantii putand purta o conversatie normala (testare interna MMC):

Outlander PHEV deja mai linistit, este si el rasfatat cu propriul set de imbunatatiri NVH, luand in considerare specificul trenului sau de rulare electric hibrid unic plug-in:
Per total, rezultatul este destul de impresionant – de exemplu, cu impact asupra vibratiilor structurii datorita reproiectarii barei transversale a suspensiei, cauciucurilor si montarii de amortizoare suplimentare de sunet (linia albastra arata MY16, linia rosie corespunde MY14, frecventa masurata in Hz – testare interna MMC):

Siguranta

Ca si cei doi predecesori ai sai, a 3-a generatie de Outlander a fost remarcat ca un vehicul sigur si placut de condus. Noul Outlander (MY16) continua acum pe aceasta baza cu si mai multe imbunatatiri importante:
–    Rigiditatea caroseriei si reglarea suspensiilor:
o    Pentru a contribui mai bine la performanta NVH imbunatatita, dar si pentru a garanta dinamica, Noul Outlander (MY16) beneficiaza de o caroserie mai rigida cu ranforsari in zona punctelor de legare a suspensiilor, prin utilizarea unui metal mai rezistent sau prin intariri suplimentare in puncte strategice.
o    Pentru cresterea rigiditatii dar reducerea greutatii, acum se foloseste un otel cu un grad mai ridicat de elasticitate (de la 440 MPa anterior la 980 MPa acum – comparativ cu standardul in industrie de 200 – 250 MPa) in anumite locuri strategice ale vehiculului.
o    Mai mult, in plus fata de noile specificatii de anvelope, componentele suspensiei au fost si ele imbunatatite:

Partea frontala:

•    Bara transversala fata a suspensiei noua si mult mai robusta pentru un raspuns mai exact la viraje, mai multa stabilitate la manevrare si calitate mai mare a rularii.
•    Constanta arcului si amortizarea fata sunt optimizate pentru a se adapta la caroseria si suspensia ranforsate,
•    Directia electrica ajustata pentru a se potrivi caroseriei si suspensiilor ranforsate, pentru mai multa liniaritate, rigiditate, frictiune scazuta si raspuns mai bun.

    Partea posterioara:
•    Dimensiunea cilindrului amortizorului din spate a fost marita, pentru a imbunatati stabilitatea manevrarii si confortul in timpul condusului.
•    Constanta arcului si amortizarea optimizate pentru a se adapta la caroseria si suspensia ranforsate.

–    Sistemul Super-All Wheel Control (S-AWC) este acum disponibil si in Europa pentru Outlander ICE:

o    Cunoscut prin curajul dinamic al Lancer Evolution (si deja disponibil intr-o aplicatie unica pentru Outlander PHEV), sistemul sofisticat S-AWC al Mitsubishi Motors este un sistem de control al dinamicii unui vehicul ce include un sistem Active Yaw Control (AYC), care controleaza franele si directia  pentru a regla cuplul impartit intre rotile din dreapta si din stanga, precum si un Active Front Differential (AFD)*.

Acest lucru conduce la o imbunatatire suplimentara a capacitatii vehiculului de a detecta exact linia aleasa printre colturi,  la stabilitate atat in timpul condusului pe linie dreapta cat si atunci cand se schimba banda si la tractiune si control pe suprafete alunecoase.

o    In cazul Noului Outlander (MY16), sistemul S-AWC ofera patru modele de operare.
•    AWC ECO transmite cuplu doar rotilor din fata, in conditii normale, pentru o economie mai mare de combustibil, si trece pe 4WD cand intalneste suprafete alunecoase;
•    NORMAL regleaza in mod optim cuplul transmis fiecarei roti potrivit conditiilor de mers;
•    SNOW ofera tractiune optima si control de manevrare cand conduceti pe gheata, zapada sau alte suprafete alunecoase;
•    LOCK ofera caracteristicile complete ale performantei 4WD all-terrain. Soferul poate alege oricare din aceste moduri manual cu ajutorul selectorului Drive Mode aflat in consola centrala.

* LSD (Limited Slip Differential) fata controlat electronic, care limiteaza viteza diferentiala intre roata din fata dreapta si cea stanga printr-un manson electronic, ce controleaza distributia cuplului pe axul frontal.

–    Noi sisteme de siguranta avansate pentru Outlander PHEV:

In plus fata de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM) aflate deja pe actualul Outlander ICE si PHEV (ultimul sistem fiind premiat de Euro NCAP in iunie 2013), Noul Outlander PHEV (MY16) este dotat in plus la capitolul siguranta cu mai multe noi sisteme:

o    Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS): acest sistem este destinat prevenirii accidentarii vehiculului in caz de accelerare defectuoasa. Daca soferul apasa pe pedala de acceleratie in mod necorespunzator intr-o situatie in care senzorii ultrasonici detecteaza un obstacol la mai putin de 4 metri in directia de mers, cand masina este parcata (schimbatorul este in pozitie R sau D) sau merge incet (~10km/h), un sunet si un mesaj de avertizare alerteaza soferul. UMS controleaza si cuplul motorului pentru a reduce daunele unei coliziuni.

o    Noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View (de sus): 4 camere sunt pozitionate in jurul vehiculului si ofera 5 unghiuri diferite: fata, spate, lateral (dreapta si stanga) si de sus, pentru a ajuta la parcarea in spatii mici, pentru ca pe ecran apar ghidaje de parcare (aflat in ecranul de navigare sau in oglinda retrovizoare – in functie de piata si model) care urmeaza miscarea efectiva a rotilor:

Acest ajutor de parcare electronic inteligent este completat de un set de senzori la colturi (4 pe fiecare bara de protectie, fata si spate).

Miscare eficienta

Radiografia  Outlander pentru MY16 nu ar fi completa fara o revizuire a optiunilor sale de tren de rulare, pentru emisii mai scazute de CO2, o mai buna economie de combustibil si performante imbunatatite, si anume:
–    Outlander 2,0 litri benzina:
o    Cutie de viteze CVT de noua generatie cu convertor cuplu (actiune mai rapida si mai liniara, 25+% reducere frictiune interna, …), calibrare imbunatatita a motorului / sistem de control CVT, etc., …
o    Reducerea emisiilor de CO2 de la 145 g/km pana la 139 g/km (versiunea 2WD – testare interna MMC).

–    Outlander PHEV:
o    Optimizarea controlului sistemului electric hibrid plug-in si reducerea frictiunii motorului,
o    Imbunatatiri aduse eficientei motorului electric,
o    Reducerea emisiilor de CO2 de la 44 g/km la 42 g/km (testare interna MMC).
o    Acceleratia la start si raspunsul trenului de rulare au fost imbunatatite dupa revizuirea sistemului electric hibrid plug-in si sistemului de control al motorului.

sursa: www.auto.ro

Leave a comment

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

All Rights Reserved